Gerkanbizt.

Beléptető rendszer

A beléptető rendszer biztosítja a területen közlekedő személyek szabályszerű mozgásának koordinálását más szóval a koordinálását. A rendszer szabályozza a területekre történő belépési engedélyek kezelését, térképes megjelenítését, mozgások folyamatos ellenőrzését, nyomon követését és az események listázását. A mai korban azonban a beléptető kialakítása és alkalmazása elengedhetetlen irodákban, ipari létesítményekben.

A rendszerhez általában különböző eszközök tartoznak, mint például az elektronikus zárak, kulcskártyák vagy az ujjlenyomat-olvasók. Az eszközök általában egy központi egységgel, mint például egy számítógéppel vagy adatbázissal vannak összekapcsolva, amelyek lehetővé teszik a hozzáférési jogosultságok kezelését, az eseménynaplók vezetését és azok felügyeletét.

A beléptető rendszerek funkciói mellett egyéb vagyonvédelmi rendszerbe is integrálhatók. A beléptetővel akár riasztó rendszerrel felügyelt területeket automatikusan nyithatunk, zárhatunk vagy videó rendszerrel mozgáskövetést biztosíthatunk.

A rendszert munkaidő nyilvántartó rendszerrel is kiegészíthető, valamint bérszámfejtő rendszer integrálható. Az integráció következtében egy teljesen automatikus a munkaidőnek megfelelő információ biztosítható a könyvelés felé.

A rendszer a személyek mozgásának koordinálása mellett tűzvédelmi előírások funkcióját is kezelni tudja. Automatikusan lehet belépési pontokat felszabadítani vagy lezárni, tűzvédelmi monitort biztosítani az épületben tartózkodókról a tűzoltóság részére.

A beléptető rendszer folyamatosan rendelkezésre áll a nap 24 órájában és jelzést biztosít a megrendelőnek vagy a diszpécser szolgálatnak.

Cégünk minden esetben a megrendelőnek megtervezi a beléptető rendszert, hogy ezzel a költségeket megfelelően optimalizáljuk és a terület mozgás koordinálását kialakítsuk.

GDPR előírások

Magyarországon a GDPR szabályokat és törvényeket 2018. májusa óta kötelező érvényűen minden cégnek alkalmaznia kell. Ez alól a beléptető rendszerben keletkezett személyes adatok sem kivételek. Cégünk által forgalmazott beléptető úgy lett kialakítva, hogy a GDPR szabályoknak maradéktalanul eleget tegyen azonban elég rugalmas ahhoz, hogy az adott intézmény által GDPR szabályokat alkalmazni lehessen.

Az intézmény általi esetleges GDPR eltéréseket a rendszerben külön – külön programozással lehet beállítani, azonban szükség esetén fejlesztéssel ki lehet alakítani.

E-személyi technológia

Cégünk által forgalmazott és telepített beléptető rendszer esetében kialakítható az E-személyivel vezérelhető technológia. Az E-személyinek köszönhetően már nem kell külön belépő kártyát biztosítani a személyeknek, mivel a rendszert a Belügyminisztérium által kiadott kártyával alkalmazhatjuk.

Beléptető rendszer főbb elemei:

Belépési pontok:

A belépési pontok közvetlen a kapuk, átjárok, gyorskapuk vagy bármilyen közlekedésre alkalmas területen kerülnek kialakításra. A hardver elemek vezérlik az átjáró szabad és elektronikusan felügyelt nyitását. A pontok biztosítják az áthaladó személyek mozgásának koordinálását mivel a belépési pontok saját memóriával rendelkeznek más szóval egy esetleges központi adat gyűjtő alkalmazás meghibásodása eseténi események tárolására.

Olvasók:

A beléptető olvasók biztosítják az átjárókon történő áthaladás. Közelítő kártyás olvasók biztosítják a szabad mozgás fenntartását az átjárókon. Az olvasók lehetnek standard, vagy magas biztonságú kártyák kezelésére alkalmasak azonban az olvasók a Magyarországi E-személyi kezelésére is felkészíthető.

Kártyák:

A belépő kártyák biztosítják a személyek áthaladását az átjáró pontokon. A közelítő kártyás kialakításnak köszönhetően az olvasók a biztonsági szintnek függvényében 2 – 10 cm-es távolságban alkalmazhatóak. A kártyák lehetnek Standard indala, HRF, Mifer 1K-, 2K-, 4K-, E-személyi típusú és biztonsági szintű. Az olvasók akár mobiltelefon használatával is képesek az üzemelni, más szóval az  NFC technológiát alkalmazva.

Vezérlő szoftver:

A beléptető rendszer központi kezelését biztosítja a vezérlő alkalmazás. Az alkalmazás tartja a kapcsolatot a belépési pontokkal és az adatok rögzítésre biztosított központi adatbázissal. A vezérlő központi szoftveren keresztül történik a 3. fél általi kapcsolódás megvalósítása interface-ken keresztül.

A beléptető szoftver folyamatosan háttér szolgáltatásként üzemel ahhoz, hogy illetéktelen vagy véletlen lekapcsolás ne legyen lehetséges.

Alkalmazott rendszereink:

Vállajuk:

  • tervezést
  • kábelezést
  • eszköz telepítést
  • Beüzemelést
  • integrálást
  • munkaidő nyilvántartó rendszer kialakítását
  • bérszámfejtő rendszer kapcsolat
  • oktatást
  • karbantartást  

Referenciák

Érdekel? Írj nekünk